Return to Website

SrananComForum

Discuss The News Or Anything Worth Discussing

SrananComForum
Start a New Topic 
Author
Comment
Reklamskyltar för tydlig information inomhus

Hej. Jag ansvarar för ett inomhusområde där många människor passerar varje dag. Det är både kunder, leverantörer och ny personal. Trots att lokalerna inte är så stora uppstår ofta förvirring. Folk frågar efter entréer, toaletter och olika rum. Vi har märkt att vissa skyltar inte syns tillräckligt bra. Andra är placerade för högt eller för sent i flödet. Det gör att besökare stannar upp och letar. Det påverkar helhetsintrycket av platsen. Jag tror att bättre intern skyltning skulle göra stor skillnad. Samtidigt vill vi behålla ett ordnat och tydligt uttryck. Har någon erfarenhet av detta.

Re: Reklamskyltar för tydlig information inomhus (Edited by Author)

Hej. Jag har varit med i ett projekt där fokus låg på tydlig information inomhus. Det blev snabbt tydligt hur mycket skyltarnas placering betyder. När informationen kommer i rätt ögonblick blir orienteringen enklare. Vi arbetade med att samordna olika typer av skyltar till en helhet. Dörrskyltar, riktningar och informationspunkter började samspela. När vi såg över lösningar kring reklamskyltar stockholm märktes förbättringen direkt. Besökare rörde sig mer självsäkert. Färre behövde fråga personalen om hjälp. Flödet i lokalen blev jämnare. Det gav ett lugnare intryck. Även arbetsdagen blev mindre avbruten. Allt kändes mer strukturerat.

Re: Reklamskyltar för tydlig information inomhus

Tydlig information inomhus påverkar hur en plats upplevs. När skyltningen fungerar minskar stressen. Det gäller både små och större miljöer. Rätt struktur hjälper människor att fatta snabba beslut. Samtidigt behöver lösningen vara konsekvent. Erfarenheter visar att helhet är viktigare än enskilda skyltar. Diskussioner kring detta är därför värdefulla. De belyser vardagliga problem. Ofta finns lösningar som inte kräver stora förändringar. Små förbättringar kan ge långvarig effekt.