Return to Website

SrananComForum

Discuss The News Or Anything Worth Discussing

SrananComForum
Start a New Topic 
Author
Comment
Praktiska e-kurser för nya digitala arbetsvanor

Jag har på sistone märkt att många av våra interna rutiner ändrats och att flera digitala verktyg fått nya funktioner som jag inte riktigt hunnit sätta mig in i. Det gör att små uppgifter ibland drar ut på tiden eftersom jag saknar de där korta och tydliga genomgångarna som hjälper en att förstå ett moment direkt. Jag söker något som inte kräver långa utbildningar utan som man kan ta i små delar när behovet dyker upp. Därför undrar jag om någon här har hittat samlade e-kurser som funkar bra när man vill stärka sina digitala kunskaper utan att pausa arbetsdagen för mycket.

Re: Praktiska e-kurser för nya digitala arbetsvanor

Jag kände igen mig i det du beskriver eftersom jag också behövde något som gav snabb vägledning när vi införde nya arbetssätt. Det som fungerade för mig var att använda upplägg där kurserna är indelade i digital kompetens officeprogram kommunikation och arbetssätt så jag lättare kunde välja precis det moment som behövdes för dagen. På så sätt slapp jag gå igenom material jag redan behärskade. Om du vill ha något liknande kan du prova onlinekurser för företag eftersom sådana upplägg ofta är anpassade för arbetsmiljöer där man behöver utvecklas i takt med vardagen.

Re: Praktiska e-kurser för nya digitala arbetsvanor

Det här är en situation många känner igen eftersom digitala förändringar ofta kommer snabbt och gör att man behöver uppdatera sina kunskaper löpande. När kurserna är indelade i små och tydliga avsnitt blir det mycket lättare att hitta rätt del utan att lägga tid på hela utbildningar. Det gör också att man kan fortsätta arbeta samtidigt som man lär sig det man behöver för stunden. För många är just den flexibiliteten en viktig del av hur man bygger sin kompetens i dag.