Jag är ganska ny på det här med elbilar och funderar på om en laddbox hemma är värt det. Just nu laddar jag bilen på offentliga laddare, men det är ofta fullt och känns som slöseri med tid. Jag har hört att installationen kan bli dyr, särskilt om man behöver uppgradera elcentralen. Någon här som kan dela sina erfarenheter? Jag är lite rädd för oväntade kostnader och vill veta om det faktiskt sparar pengar i det långa loppet.
Jag hade samma tankar innan jag installerade en laddbox hemma, men det var mycket enklare än jag trodde. Installatören gjorde en snabb inspektion av vår elcentral och föreslog några enkla justeringar som passade vår budget. Tack vare skatteavdraget blev totalkostnaden betydligt lägre än väntat. Nu laddar jag bilen bekvämt hemma och slipper oroa mig för fulla laddstationer. Kolla in easee – där finns all information du behöver.
Att installera en laddbox hemma har verkligen varit en investering som lönat sig för mig. Jag slipper köa vid laddstationer, och att ladda bilen under natten har gjort hela processen mycket smidigare. Även om det kostade lite mer att fixa kabeldragningen på grund av vårt gamla hus, så känns det helt klart värt det i längden. Nu är det bekvämlighet och frihet i vardagen, och jag ångrar inte beslutet en sekund.