Ik had gisteren een stevige winst – zo'n drie keer mijn storting – en nu twijfel ik overal aan. Was het gewoon geluk, of kun je echt een 'gevoel' ontwikkelen voor wanneer je moet stoppen of van spel moet wisselen? Herkennen ervaren spelers patronen, of is het allemaal willekeurig, wat er ook gebeurt?
Gefeliciteerd met je overwinning! Ik snap wel wat je bedoelt – die vraag "was het vaardigheid of geluk?" brengt je in de war. Ik zou zeggen dat het voor 90% geluk is, maar ervaring helpt bij het bepalen van de timing. Ik speel op https://wize-bets.net/ en ik heb geleerd om op volatiliteit te letten – als een spel na een paar rondes koud aanvoelt, schakel ik over in plaats van het te forceren. Je begint ritme te zien, geen patronen, als dat logisch klinkt. Er zijn sessies waarin alles gewoon klikt – kleine winsten, bonussen, een goed tempo – en dan stop ik en laat ik mijn geld uitbetalen. De truc is om te leren wanneer je moet stoppen als je voor staat. Het ergste gevoel is om een goede sessie om te zetten in een verlies door hebzucht. Ik denk dat ervaring je niet helpt om winsten te voorspellen, maar het helpt je wel om jezelf onder controle te houden.
Ik denk dat 'intuïtie' in bijna elk kansspel echt bestaat – misschien niet mystiek, maar gebaseerd op subtiele observatie. Je raakt onbewust gewend aan patronen, zelfs als het geen echt systeem is. Het is meer psychologisch dan statistisch.