Nya CBD buds skördar och hur ofta sortimentet uppdateras
Hej forumet! Jag är lite nyfiken på hur ofta olika butiker får in nya skördar av CBD buds. Jag köpte en sort i höstas som jag gillade mycket, men när jag skulle beställa igen var den slut. Jag antar att det beror på skördesäsongen, men det vore bra att veta ungefär hur ofta man kan förvänta sig nya partier. Märker man någon skillnad i doft eller styrka mellan olika batcher av samma sort? Jag undrar om man borde köpa mer på en gång när man hittar något man gillar, eller om sortimentet brukar komma tillbaka snabbt.
Re: Nya CBD buds skördar och hur ofta sortimentet uppdateras
Hej! På https://cannabislight.se/kategori/cbd-buds/ står det att de regelbundet uppdaterar sitt sortiment med nya skördar. Det märks också, för ibland dyker det upp helt nya sorter medan andra tillfälligt tar slut. Eftersom produkterna odlas inom EU och ofta kommer från Italien eller Spanien beror tillgången på säsongen. Jag har märkt att doften och smaken kan variera lite mellan batcher, men kvaliteten är alltid stabil eftersom allt testas i labb. När jag hittar en favorit köper jag gärna en större mängd, just för att det kan dröja tills nästa skörd kommer in.
Re: Nya CBD buds skördar och hur ofta sortimentet uppdateras
Det där med säsongsvariation låter logiskt. Växter förändras ju lite beroende på klimat och skörd, precis som med vin eller kaffe. Jag tycker det gör produkterna mer intressanta, att varje batch har sin egen karaktär. Samtidigt är det skönt att veta att kvaliteten hålls jämn tack vare testerna. Att köpa lite extra av en favorit verkar vettigt, särskilt om man vet att den kan ta slut snabbt.