Leebrug 2 Forum

Dit forum heeft als doel de bewoners van Leebrug 2 in Houten te informeren. Iedereen kan hier vragen stellen of opmerkingen plaatsen over Leebrug2. Het is van belang dat je duidelijk aan het onderwerp kan zien waar het over gaat.

Leebrug 2 Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Internetverbinding draadloos


Mij lijkt dit wel wat. Maar hoe zit het met snelheid als je met z'n allen een WiFi deelt?

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Mede Leebrug2 bewoners,



Vanaf begin 2003 zou het mogelijk moeten zijn om via ADSL te internetten.

Een ADSL-abbonnement is er vanaf ongeveer Euro 30,- per aansluiting.(per huis)



Wellicht is het interessant om voor de wijk Leebrug2 een WiFi(Wireless Fidelity) netwerk op te zetten. Volgens mij is dit vele malen goedkoper dan ieder een afzonderlijk aansluiting en het is dan nog draadloos ook. Dus overal in huis te gebruiken.



Indien er veel interesse is, zal e.e.a. onderzocht moeten worden. Een verbinding via satelliet behoort ook tot de mogelijkheden.



Mijn vragen:

1) Is er behoefte aan zo'n netwerk?

2) Wie heeft ervaring met WiFi en of Satelliet?





Re: Re: Internetverbinding draadloos


Ik weet niet alle "ins and outs", maar ik denk dat we moeten bekijken wat de mogelijkheden zijn, ook afhankelijk van het aantal gebruikers. Wellicht meerdere zg accespoints. Deze accesspoints moeten dan wel een snelle internetverbinding hebben. Indien het gebruik toeneemt kan, indien mogelijk, voor een snellere verbinding gekozen worden. Volgens mij is een draadloze verbinding voor de wijk haalbaar en duizenden Euro's goedkoper. Misschien is een soort enquete een middel om inzicht te krijgen in het soort gebruiker in de wijk.


--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Mij lijkt dit wel wat. Maar hoe zit het met snelheid als je met z'n allen een WiFi deelt?

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Mede Leebrug2 bewoners,



Vanaf begin 2003 zou het mogelijk moeten zijn om via ADSL te internetten.

Een ADSL-abbonnement is er vanaf ongeveer Euro 30,- per aansluiting.(per huis)



Wellicht is het interessant om voor de wijk Leebrug2 een WiFi(Wireless Fidelity) netwerk op te zetten. Volgens mij is dit vele malen goedkoper dan ieder een afzonderlijk aansluiting en het is dan nog draadloos ook. Dus overal in huis te gebruiken.



Indien er veel interesse is, zal e.e.a. onderzocht moeten worden. Een verbinding via satelliet behoort ook tot de mogelijkheden.



Mijn vragen:

1) Is er behoefte aan zo'n netwerk?

2) Wie heeft ervaring met WiFi en of Satelliet?





WIFI wordt niets


WiFi wordt waarschijnlijk niets, gezien de reacties.



BTW Als 60 mensen in wijk ADSL hebben a Euro 50,-, betalen we met z'n allen Euro 36000,- per jaar.



Gezien dit bedrag kan wellicht zelf(voor de wijk)iets opgezet worden.



Zie onderstaande:

Cobweb Wireless Communications biedt u de mogelijkheid om op een eenvoudige manier en voor een concurrerende prijs grote gebieden zoals: industrieterreinen, woonwijken, dorpen en steden etc. te voorzien van een draadloos breedband Internet verbinding.





Ik heb al kontakt met deze firma.



Graag reacties


--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Mede Leebrug2 bewoners,



Vanaf begin 2003 zou het mogelijk moeten zijn om via ADSL te internetten.

Een ADSL-abbonnement is er vanaf ongeveer Euro 30,- per aansluiting.(per huis)



Wellicht is het interessant om voor de wijk Leebrug2 een WiFi(Wireless Fidelity) netwerk op te zetten. Volgens mij is dit vele malen goedkoper dan ieder een afzonderlijk aansluiting en het is dan nog draadloos ook. Dus overal in huis te gebruiken.



Indien er veel interesse is, zal e.e.a. onderzocht moeten worden. Een verbinding via satelliet behoort ook tot de mogelijkheden.



Mijn vragen:

1) Is er behoefte aan zo'n netwerk?

2) Wie heeft ervaring met WiFi en of Satelliet?