Leebrug 2 Forum

Dit forum heeft als doel de bewoners van Leebrug 2 in Houten te informeren. Iedereen kan hier vragen stellen of opmerkingen plaatsen over Leebrug2. Het is van belang dat je duidelijk aan het onderwerp kan zien waar het over gaat.

Leebrug 2 Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Re: Re: Re: Omvallende schoorstenen


Bij mijn woning (kastanjehout 16) is de schoorsteen dus vastgezet door de brandweer doordat de aannemer domweg vergeten was om de achterzijde vast te maken. De Brandweer maakte hierbij de opmerking dat de aannemer een oplossing dient aan te dragen voor de bevestiging van de schoorstenen. De huidige situatie was niet voldoende.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Van veel mensen in Leebrug2 heb ik vernomen dat tijdens de storm, er schade ontstaan is aan schoorsteen en dak. Gemelde problemen:




Weggewaaide dakpannen,


Scheefgewaaide schoorstenen,


Lekkage door wrikkende schoorstenen,


En in een geval heeft de brandweer uit veiligheid de schoorsteen verwijderd.




Vanuit de bewonersvereniging heb ik contact gehad met de Bouwcombinatie. Deze verwijzen mij echter naar de verzekeringsmaatschappijen. En van een jurist heb ik vernomen dat dat inderdaad de juiste gang van zaken is, aangezien de woningen opgeleverd zijn. Pas wanneer bewezen wordt door een expert dat er sprake is van een gebrek (montagefout) tijdens de bouw, dan kan de Bouwcombinatie aansprakelijk gesteld worden. Het advies luidt dan ook:




1) Neem contact op met de verzekeringsmaatschappij voor de opstalverzekering en meldt de schade. Voor stormschade is er wel een Eigen Risico.




of




2) Stel de Bouwcombinatie aansprakelijk. Dan moet er echter wel door een expert bewezen worden dat er een constructiefout gemaakt is. Bovendien heeft de Bouwer dan een herstelperiode, waardoor er niet direct een reparatie plaats zal vinden. Niet zo prettig met een lekkend dak.




Indien inderdaad punt 2 van toepassing is op de gehele wijk, dan kan de Bewonersvereniging bemiddelend optreden.




Overigens is de heer Foppen (de hoofduitvoerder voor onze wijk) wel bereid om met eigen experts langs te komen, om de schade te bekijken. Neem daartoe contact op met de heer Foppen via de Bouwcombinatie.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:


Bij ons (Iepenhout 1, bouwnummer 8 geen omvallende schoorsteen. Maar hij zit wel behoorlijk los.


Fremouw is reeds op de hoogte gebracht.


Wel zijn er een stuk of 9 dakpannen kapot; voor een deel op niet bereikbare plaatsen (helemaal bovenin). Wij hebben reeds diverse soorten (gewone-, gevel- en eindstuk) dakpannen bij firma de Boo besteld, type Hugenot (H10 ?) Leigrijs.


Tevens een met een bedrijf uit Nieuwegein afgestemd dat zij ze (waarschijnlijk met behulp van een hoogwerker) plaatsen zodra de pannen gearriveerd zijn.


Indien er meerdere gegadigden zijn, dit svp ook melden bij: Leebrug2@houten.com Dan kan eea evt. gecoordineerd worden.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Afgelopen weekend, tijdens de storm zijn diverse schoorstenen omgewaaid. De brandweer is diverse malen geweest om schoorstenen vast te zetten. Bovendien is het in enkele woningen gaan lekken door de slecht gemonteerde schoorstenen. Inmiddels is de bouwcombinatie hiervan op de hoogte gebracht (de telefoon staat daar roodgloeiend).




Graag verneem ik van een ieder de problemen per email (leebrug2@houten.com) zodat ik namens de bewonersvereniging contact op kan nemen met een lijst met klachten. Geef ook het bouwnummer aan svp.