Leebrug 2 Forum

Dit forum heeft als doel de bewoners van Leebrug 2 in Houten te informeren. Iedereen kan hier vragen stellen of opmerkingen plaatsen over Leebrug2. Het is van belang dat je duidelijk aan het onderwerp kan zien waar het over gaat.

Leebrug 2 Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Kat beschoten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????

Bron-U.N. 30-01-2004
Bertje tot driemaal toe geraakt door kogeltje
Van een onzer verslaggeefsters
Houten

Wie doet nou zoiets? Pauline Hanekamp uit de Houtense wijk Leebrug II kan er maar niet over uit. Tot drie keer toe werd haar kat Bertje beschoten. En drie keer was het raak.
Bertje was nog geen tien minuten buiten, toen hij zondagochtend 18 januari met een enorm bloedende linkerachterpoot thuiskwam. Het bloed spatte tegen de kastjes, vertelt baasje Pauline nog enigszins huiverend. Ik snapte er niks van, want dit was zijn ’ goede’ pootje. Op 5 december namelijk had hij al een wond in zijn andere poot. Die poot was van onder tot boven gespleten.
De dierenarts dacht toen aan een aanrijding. Met hechtingen en een drain in de poot mocht de ’ patiënt’ in december naar zijn huis aan het Iepenhout. Pauline moest wel nog vier keer met de kat terug, doordat de wond niet wilde helen.
Bij één van deze keren deed de dierenarts een nare ontdekking. Uw kat is een keer beschoten, zei de dierenarts tegen me. Er zat een kogeltje in z’n voorpootje. Ik dacht nog: dat is waarschijnlijk lang geleden gebeurd. Bertje gaat wel eens logeren in Voorthuizen en in het buitengebied hebben wel meer mensen een buks. Het laatste wat je wilt denken, is dat het in je eigen buurt is gebeurd.


Toen Pauline vorige week maandag met Bertje naar de dierenarts ging om naar de nieuwe wond te laten kijken, wist ze het zeker. Ook ditmaal haalde de arts een kogel uit z’n poot. Het bukskogeltje zal vast in het bot. Nu is ook duidelijk dat die gespleten rechterachterpoot niet het gevolg was van een ongeluk. Hij is kapotgeschoten, alleen ging de kogel er die keer dwars doorheen.
En dus kan de Houtense niet anders dan concluderen dat een buurtbewoner het op Bertje heeft gemunt. Het is een grote schok, als je merkt dat iemand op je kat schiet. Ik snap het niet. Als je een kat uit je tuin wilt hebben, neem dan een waterpistool en spuit ’ m nat. Dat begrijpen ze veel beter. Ze heeft aangifte gedaan en een brief verspreid in de buurt om anderen te waarschuwen. We hebben veel reacties gehad. Mensen hier in de buurt vinden het heel erg. Of het al eerder in de buurt is gebeurd, weet ze niet. De wijk wordt sinds 2002 bewoond. De politie heeft in elk geval nog geen meldingen en beschouwt het als een incident. Met Bertje gaat het goed. Maar volgens mij is ie wel banger om naar buiten te gaan. Hij blijft elke keer maar heel kort buiten. Dat vind ik niet zo heel erg, want ik maak me telkens weer zorgen, als hij gaat wandelen.