Learn to Learn forum

Welkom. Eindelijk een plek waar je jouw vragen over mindmappen terecht kunt. Ik zal proberen zo vaak en zo snel mogelijk te reageren.

Learn to Learn forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Dus er is nog hoop?

Je hebt mij zeer niewsgierig gemaakt. Ik ben 46 en doe de opleiding acupunctuur, maar moet er erg op blokken, en dan nog lijkt het of er maar weinig blijft hangen.En als ik iemand wil bellen moet ik soms drie maal in het telefoonboek kijken voordat ik het nummer eens weet. Dus er is nog hoop?



Het leuke van jouw studie en de integratie van mindmappen is dat het heel erg leuk kan worden. Ten eerste wordt het allemaal overzichtelijk voor jezelf. Daarbinnen kan je altijd nog meer geheugensteuntjes gaan inbouwen, waardoor je bijvoorbeeld telefoonnummers beter kan onthouden. Ik denk hierbij direct aan het zogenaamde ´peg-systeem´. Wat ik hiermee bedoel is met dat systeem getallen tot beelden omgevormd worden: een ´1´ is dan bijvoorbeeld een vlaggenmast en een ´2´ ziet eruit als een zwaan. Door het telefoonnummer tot een visueel spektakel te maken (voelt in het begin werkelijk heel raar) wordt het onthouden van telefoonnummers een spel. Ten eerste is dat veel leuker dan plat de nummers te onthouden, en tegelijkertijd onthoudt het ook veel eenvoudiger.



Met andere woorden: Ja, er is nog hoop.