Learn to Learn forum

Welkom. Eindelijk een plek waar je jouw vragen over mindmappen terecht kunt. Ik zal proberen zo vaak en zo snel mogelijk te reageren.

Learn to Learn forum
Start a New Topic 
Author
Comment
welke trucjes zijn belangrijk om weten?

Beste, ik krijg dagelijks heel wat informatie te verwerken. Meerdere vergaderingen per dag informatie vanuit verschillende hoeken, ... kortom ik zie door het bos de bomen soms niet meer. Ik volgde al een cursusje mindmapping maar het was op niveau van schoolgaande jongeren en niet echt op niveau van volwassenen. Dus help ... welke trucjes zijn belangrijk om weten?





Voor jezelf kan het mindmappen al sterk in jouw voordeel werken. Als het mindmappen nu ook nog eens in jouw vele vergaderingen geïntergreerd zou worden, zouden de vergaderingen wel eens heel efficiënt kunnen gaan verlopen: tijdwinst, gefocussed vergaderen, betere voorbereidingen en veel beter de notules kunnen onthouden. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat deze cursussen heel snel in jouw voordeel zouden kunnen gaan werken.



Het is een eenvoudige techniek, maar het integreren van een andere denkmethode is vaak lastig; immers je zal er al jaren een ander systeem op na houden. En de mens heeft over het algemeen veel moeite basisstructuren in doen en denken te veranderen. En daar ligt bij mij in de cursussen de nadruk.