Learn to Learn forum

Welkom. Eindelijk een plek waar je jouw vragen over mindmappen terecht kunt. Ik zal proberen zo vaak en zo snel mogelijk te reageren.

Learn to Learn forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Is dit iets voor haar?

Ook mijn dochter van 14 1/2 is zeer geinteresseerd in het " aanleren"

van betere methoden om haar studieresultaten te verbeteren.

Is dit iets voor haar?



Om meteen met de deur in huis te vallen……Ja, ik denk dat ik jouw dochter kan helpen. Maar ZIJ moet het willen, niet moeders. Sorry dat dit misschien een beetje hard gesteld is; er zit een reden achter.



De leerstof die ik aanbied is pittig. Het tempo ligt hoog en ik breng de mensen daardoor in de problemen. `Oude´ gewoontes vormen een blokkade, die de mensen zelf moeten doorbreken. De cursus is niet om mensen te overtuigen van de voordelen; die mogen ze zelf ontdekken. Ik bied de theorie in hapklare brokken aan en pas die op realistische situaties toe.



Waar ik met deze cursussen geen tijd voor heb is mensen ervan overtuigen dat het werkt; de mentale blokkade om er eerst van overtuigd te worden, voordat er geprobeerd wordt.



Let wel, ik zeg niet dat mensen van mijn methode overtuigd moeten zijn, maar wel dat ze het graag willen proberen te leren!.



Vandaar mijn opmerking, zij moet het willen! Als dat het geval is, is ze van harte welkom. En wat voor een risico loop je nu eigenlijk: beviel het of hielp het niet, dan hoef je ook niet te betalen. Simpel!







Maar ik blijf erbij dat jouw dochter het moet willen. Met andere woorden, als zij interesse heeft, zou ik het fijn vinden als zij ook met mij even contact opneemt.