Hei.
Leste innlegget til vergard.Det er mulig jeg er på jordet nå,men for et år siden fikk et vennepar problemer med at takluke og det ene sidevinduet beggynnte å få små sprekker.De reiste bort og reklamerte på skadene,men det viste seg at så lenge de hadde polert og brukt avfettingsmiddel på vinduene dekkes de ikke av garantien lenger.Dette er jo en sur opplevelse som man bør unngå,da vvinduene og lukene ikke er billige.Da jeg nylig kjøpte bobil fulgte det med en advarselslapp mot å bruke kjemikalier annet enn lunket vann på vinduene og at det er forbudt å bruke høytrykkspyler på bodel.
Mitt råd er å undersøke hva det står i papirene fra produsent før du gjør noe som hellst.
Når det gjelder tilbakeskrittet så er det flere produsenter som har gjort det samme med kjøleskap og lamper .Jeg var på messen i dusseldorf snakket med flere forhandlere,det ser ut til at årsaken er i hovedsak kostnadbesparelse Kortvarig tiltak spør du meg,når man er blitt bortskjemt med mye automatikk
frister ikke manuellt.Jeg tror at når de ser nedgang i salget på sikt så er automatikken tilbake.