| Subject: |
|
Re: Antenner igjen |
| Navn: |
|
Jan K |
| Date Posted: |
|
Sep 27, 08 - 10:33 PM |
| Message: |
|
Hei!
Jeg har brukt 60 cm skål på mast i fronthjulfestet i flere år, både ved kysten og på Hovden i kuling og storm. Går helt OK. Har ikke vært utsatt for at den går ut av stilling.
På ettersommeren kjøpte jeg en 30 cm minitallerken med sugekoppfeste til bruk med reisevogna. Denne festet jeg ganske enkelt med en skruklemme på draget -er gjort på 30 sek.! Det verste er at jeg får like godt signal med denne som med den store antennen hjemme og på fastvogna! (Har riktignok ikke prøvd den i tåke, snø eller andre dårlige forhold. Det kan sikkert gjøre forskjell) Det viktigste med denne antennen er faktisk å vri hodet noen grader i festet på parabolarmen. Da får du greit signalstyrke på opp i 70 - 80 %.
Vi bruker heller ikke all verdens av tid på TV når vi er på tur, men jeg synes faktisk det er greit å kunne sitte nede på kontinentet og få med meg Sørlandssendinga. Det som kanskje er vel så nyttig/koselig, er at vi får tilgang til radio og kan sitte i Tyskland eller hvor som helst og høre på på P1, P4 eller annet. Husk bare kompass, så går innstillingen på noen får sekunder. Hvis det er problemer med å bruke draget til feste p.g.a. sikten eller annet, har Jernia er helt super trebensfot av merke "Einhell" til kr. 137,00. Den er beregnet for nivåmåler, men går helt greit til den lille tallerkenen. Kan ev. festes mot bakken med en bardun og en teltplugg!
Lykke til!
Hilsen Jan K |
|
Replies:
|
|
|
|
|