| Subject: |
|
Re: Re: Re: Re: importere Hobbyvogn fra Tyskland |
| Navn: |
|
Vegard |
| Date Posted: |
|
Sep 19, 08 - 5:51 PM |
| Message: |
|
Geir
da har du ikke lett godt nok, det er skrevet her: http://caravan.talk-forums.com i tråden: Tema: Generell pratetråd i går, kl 21:38.
du må opprette brukerkonto, for å få adgang til dene tråden.... du ser mange tråder uten medlemskap, men slettes ikke alle...
Ja, jeg sier igjen at det opplyses mye rart edr besparelsen på ei vogn.... hva den reèlle besparelsen faktisk er, vet du ikke før den dagen vogna er solgt.... dette fordi importvogner har en lavere bruktverdi enn norske. hvorfor har vi jo vært inne på før.
Mange unnlater og å ta med alle rèelle kostnader, som turen ned, tiden en tar fri fra jobb, ferge, gebyrer og porto ved forsendelser, tiden en bruker ekstra vedr reklamasjoner, kostnader forbundet med utlegg for reprasjoner, for det er kvitteringsbeløpet du får igjen fra den utenlandske forhandleren...
Jeg regner med at i dine tall til revisor, så er det flere av disse elementene som ikke er med.... feks fridager til å hente vogn, eller telefonutgifter ved å ha dialog med tyskland (eller benyttes arbeidsgivers telefon??? isåfall en skjult ugift, men like fullt en utgift som skulle vært belastet vogna)
en annen ting, er jo tiden det tar å innhente dokumentasjonen som er nødvendig for registrering, feks på el-anlegget.... noen biltilsyn krever papirer på dette, og gassen...
det jeg sier, er at vogna til syvende og sist har en annen kostnad, enn bare besparelsen ved kjøp....
At du eller andre kan ha dokumentasjon på en teoretisk besparelse på 50.000, er ikke utnkelig, men til syvende og sist har jeg grunner for å si at for mange, en faktisk besparelse blir under 20.000, når absolutt alt er tatt med
Jeg kan og ringe en forhandler i Norge, og be om et tilbud, få dette skriftlig, for så å dra til Tyskland og handle, hvor jeg presser og pruter..... klart besparelsestallet vil se flott ut, og vil være gøy å fortelle om..... men det er ikke slutt der..... og det "glemmer" mange å fortelle....
En kompis henta inn ei dethleffs, på den var det gjort noe feil med fronten, fra fabrikken.... fronten måtte derfor skiftes, etter et par år.... Norsk forhandler sa seg villig til å ta jobben, men på regning til vogneier, som igjen måtte gå på forhandleren i Tyskland. den delen gikk greit, men problemet var at kompisen min, hadde ikke 27.000 på bok, til å legge ut for tyskeren, han måtte låne dette.... det var heller ikke noe problem, men kostnaden ved dette lånet, i tre-fire uker, det dekket ikke tyskeren.... derfor er det og en kostnad som må legges til og trekkes fra i hva som en har spart.... Gjøres dette???? nei, for de aller fleste ikke.... de forteller fortsatt om besparelsen de hadde med flotte tall i kjøps-øyeblikket...
Jeg har ikke kalt deg løgner, jeg har heller ikke sagt du driver med fusk og fanteri, men du værden så mange andre det er, som ikke forteller hele sannheten, og får ting til å se mere lukrative ut, enn de egentlig er....
Jeg vil be deg komme med et sted hvor jeg anklager deg for å lyve, for jeg sier det igjen, jeg har ikke noe sted sagt dette gjelder deg personlig!! en anmeldelse må du mere enn gjerne levere, jeg gleder meg til saken!!!! jeg har ikke sagt noe annet enn at ikke alle fortellinger om enorme besparelser er riktige.....
Om du tar det personlig, så er det ditt valg... Lurer fælt på motivasjonen din for å fornekte at ikke alt fortelles......
Vegard |
|
Replies:
|
|
|
|
|
|
|