| Subject: |
|
Re: Re: importere Hobbyvogn fra Tyskland |
| Navn: |
|
Vegard |
| Date Posted: |
|
Sep 18, 08 - 11:31 PM |
| Message: |
|
Hver gang dette med import dukker opp, vil jegog opplyse om baksiden med dette, fordi det er en del feller.....
velger en å importere, er det helt greit, så lenge en vet begge sider av dette.... det er faktisk mye lurings vedr dette....
Jeg har ikke sagt at noe tilfelle som er skrevet om her, er feil, men jeg har sagt det er mye rar regning, og besparelsestall som ikke stemmer.... feks norsk listepris mot ferdigprutet urtenlandsk pris, som gir flotte skrytetall.....
Jeg kan gjerne gjenta, jeg beskylder ikke deg, men i din besparelse, hvor mye har du lagt inn til service, eller til tiden du bruker til å hente, administere, osv.... jeg ser fergebiletten, men den tiden du reisen for å hente vogn, er en fridag, den har en verdi...
hva med ekstra-arbeide vedr en reklamasjon???? tranport osv, telefoner??
for meg tok utbedring av en lekasje i et vindu, ei uke fra fukt-test til utbedring..... hva tar den for deg???? hvilke utlegg???? for meg, var det kr 0, og rak service. vel, det gikk vel fem liter diesel, fordi jeg valgte selv å hente vogna hjem fra forhandleren, til reprasjonen skulle starte...
Du spør om det er store feil ved alle vogner: nei det er det heldigvis ikke, noen merker har mere feil enn andre, men det er vel heller få vogner det ikke finnes ting på som garantien skal dekke...
Til Stadighet hører en jo om folk som sliter vedr garanti-utbedringer på importvogner, derfor syntes jeg at de som vurderer import, og bør vite dette, så de tar sine valt på et riktig grunnlag, og ikke på et glanbilde, som vi vet ikke er hele sannheten.
Du skriver: mitt råd å kjøpe ny vogn fra utlandet hvert år, og så selge den etter 1 år. Da er sjansen for at det oppstår feil på en ny vogn helt minimal...
det du gjør,er jo da å skyve alle problemene over på eier nr 2, som lett blir sittende igjen med problemene vedr importen. dette er da rimelig sikkert folk som ikke er klar over hva som er de reèlle farene.... de vet vogna er importert, og sammenlikner dette i sin uvitenhet med import av biler....
Du skriver videre: Dersom eier nr 2 beholder vognen noen år, vil det etter garantitidens utløp ikke være grunnlag for at hans vogn skal være mindre verdt enn en campingvogn kjøpt ny i Norge.
Dette er da bare delvis riktig..... joda, etter garantien er gått ut, er det rimelig lik pris, dersom garantivilkårene er fulgt opp, men det gjelder både norske og import-vogner... men for eier nr to, kan den vogna lett bli noe helt annet enn hva han hadde tenkt..... fordi som du er inne på, garantisaker øker jo etter hvert som vogna blir eldre....
Imprterer du ei vogn eier den i fem år, tar med alle kostnader, også tid transporter, turer til utlandet, og fridager du surrer med dette,også en evt lavere salgspris.... er ikke tallene det mange forteller....
Til Trådstarter:
Importer gjerne, men vit hva du gjør, og at mange ikke forteller alt!!!
Vegard |
|
Replies:
|
|
|
|
|
|
|