| Subject: |
|
Re: Re: Re: Re: Re: importere Hobbyvogn fra Tyskland |
| Navn: |
|
Vegard |
| Date Posted: |
|
Sep 18, 08 - 6:04 PM |
| Message: |
|
Rashid
Du er verdensmester i å prøve å skjule fakta....
Jeg skrev i første innlegg, at vedkommende gjerne måtte importere, men mener det er svært viktig at en og vetom baksiden av dette.... dette er et problem de fleste som har vært i caravanmiljøet en stund vet om, og går du inn på de noske importørenes side, feks Lara, eller Adria, så ser du de og gjør klart, at de ikke gjør noe for disse vognene....
som bruktkjøper av ei nyere vogn, er det faktisk en vesentlig fordel at resterende deler av garantien, kan håndheves i norge, og at en slipper å legge ut for evt reprasjoner, eller frakte vogna til utlandet for rep....
ei vogn uten garanti, dvs der garanti-tiden er ute, er jeg enig med deg, at det spiller liten rolle hvor vogna er kjøpt, da er det hvordan vogna ser ut og er, som avgjør..... men i garanti-tiden, er det en vesentlig mangel om ikke alt er som det bør være
Bobiler vet jeg ikke noe om, da de absolutt ikke intresserer meg, mulig det er annerledes der.... jeg vet ikke...
Nå vet ikke jeg dine motiver for å prøve å skjule disse fakta, men noe må det være, siden du gang på gang ønsker å skjule dette for folk... men en ting kan jeg love deg, jeg ønsker ikke å være med på å føre folk bak lyset ved å tie om dette.... Folk må velge selv, men til stadighet hører en jo om folk som stanger hodet i veggen vedr dette....
Kan fortelle deg om en nylig sak i Telemark... ei Hobby 720 ble kjøpt i tyskland. denne ble tatt inn av en som henter noen vogner i året, og videresolgt.
etter et halvt år ble det oppdaget lekkasje rundt takluka....
merkeforhandleren porgrunn, ville jo ikke ha noe med dette å gjøre, og henviste til de som hadde solgt eller tatt inn vogna... de prøvde så å få en avtale på jobben, med merkeforhandler, men her var det da 4-5 mnd ventetid på verksted, da de hadde mye å gjøre, og ville prioritere egne kunder(helt forståelig for de fleste) og reprasjonen måtte betales på vanlig måte
for å få utbedret feilen og tetta vogna, fikk da etter mye om og men, aksept fra den tyske forhandleren, om at en blikkenslager kunne ta ut luka, og legge på ny masse. denne blikkenslageren, la på Sika-flex. tett ble det...... men så røyk etter hvert festet på ramma til luka, der hengsla er festet, og ny luke skulle settes inn, og på garanti....
Hva nå???? ingen enkel jobb å få ut den luka igjen, den er jo limt i sika-flex'en. den norske forhandleren, har ikke tid, og ønsker ikke ha noe med dette å gjøre... tyskeren som gikk god for blikkenslageren, er jo og blitt lurt av noe han trodde kunne dette.... men er villig til å ta dette, men da må vogna til tyskland.
et senarie av uheldige omstendigheter er jo dette, men sabla leit for kunden, som ble pepet ørene full av at vognene jo har "euro-garanti", og at de derfor må ta garantijobbene her hjemme hos de norske merkeforhandlerene... han ville jo kun spare disse kronene, men ble altså ført bak lyset av denne type import....
Jeg mener helt klart, Importer gjerne vogn, men vit hva du gjør, og vær klar over farene, for det er nok av folk der ute som prøver å forgylle dette...
du kan jo bare ta en kotakt med forbruker-rådet.... leste just at privat-importvogner, var noe de hadde stor pågang vedr, men at det var lite å komme etter...
Derfor kan jeg og love deg Rashid, fakta om dette kommer jeg til å opplyse om i framtiden, slik at folk kan velge etter å ha alle fakta....
jeg har ikke noe interesse av å bidra på å føre folk bak lyset....
Vegard |
|
Replies:
|
|
|
|
|
|
|