| Subject: |
|
Re: Re: importere Hobbyvogn fra Tyskland |
| Navn: |
|
Geir |
| Date Posted: |
|
Sep 17, 08 - 10:16 PM |
| Message: |
|
Hei.
Jeg kan bekrefte at du vil spare ca 30000,- på å importere selv,men argumentene til Vegard er eh,vel vel.
Det er tydelig at Vegard i utgangspunktet er imot import og ikke har gjort dette selv noen gang,alle som blar seg tilbake i dette forum skjønner tegningen om at han er på tur.Men nok om det.
I Tyskland har de tilud på vogner når ny modell er på trappene disse blir utstyrt med div pakkeløsninger med en del utstyr.som f.eks fortelt-markise-sykkelstativ.På den siste vognen jeg importerte Hobby 400,fulgte det med fortelt-Sykkelstativ-Tv antenne-Lcd Tv-Radio/Cd.
Denne leveres ikke med gulvvarme i norge ei heller Tyskland.Tilsvarende vogn m tilsvarende utstyr kostet i 2007 47500 mer her hjemme.Denne er nå solgt og jeg skal ned om 14 dager å hente hjem en 560.Denne har tilsvarende utstyr men i tillegg solselle panel.Hva prisen havner på vites ikke helt ennå,kommer an på kursen men røflig 45000,- under tilsvarende vogn i Norge.
Dette er 12 vogna som jeg tar hjem.Når det gjelder reklamasjon feil og mangler er dette som regel ikke noe problem,de fleste store forhandlerne i Tyskland strekker seg langt for å hjelpe deg,bare husk å være sakelig og ha litt tålmodighet,tingene skjer ikke så fort der nede som her.Et lite tips helt til slutt. Undersøk om forhandleren exportert vogner til norge fra før og ev referanser,i tilleg få detaljer skriftelig det lønner seg i det lange løp. Lykke til |
|
Replies:
|
|
|
|
|